Re: Wyuzdana dyskietka ;-)

Autor: Artur 'Zmechu' Prokopiuk (zmechu_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 26 Apr 2001 - 08:39:35 MET DST

W poprzednim odcinku (<9c7j07$i6n$1_at_news.tpi.pl>) serialu p.t.
pl.comp.pecet "Gregorek" <gregorek_at_kki.net.pl> napisał(a):

>Po przemyśleniu sprawy uważam, że jedyne sensowne wyjaśnienie tego
>zjawiska jest możliwe jedynie wtedy, gdy odrzucimy założenie, iż
>zawartość dyskietki wskazywana przez komputery była informację pobraną
>bezpośrednio z tego nośnika. Wydaje mi się, że oba komputery podawały
>informację ze swojego bufora, to znaczy po sprawdzeniu numeru dyskietki
>już nie fatygowały się do pracy fizycznej, a dane odczytywały z pamięci
>cache w RAM.
Nie, zawartość dyskietki była odswieżana, przecież przenosiłem ją między
maszynami, to raz, a dwa: przecieź po zmianie zawartości (nagranie plikiu)
ta *musi* zostać wyświetlona nowa zawartość....

>Oczywiście pozostaje wówczas zagadką takie zachowanie się
>komputerów, a właściwie systemu operacyjnego, ale sprawa "cudownego"
>widzenia dwóch różnych zawartości na jednej dyskietce, co przeczy prawom
>fizyki, byłaby wyjaśniona.
No właśnie, chodzi o tę fizykę :-))) Ja jednak cały czas jestem na opcją
dwóch różnych FAT-ów + cudowne umiejscowienie plików w różnych miejscach,
tak, że nie gryzły się między sobą ...

Pozdrawiam
Artur

--