Re: Obraz przy zwiekszaniu rozdzielczosci

Autor: Jan Kobior (jkobior_at_rubikon.pl)
Data: Mon 23 Apr 2001 - 16:17:49 MET DST

On Sun, 22 Apr 2001 19:57:30 +0200, "Tom" <tom5_at_poczta.fm> wrote:

>Zauwazylem, ze wraz ze wzrostem rozdzielczosci pogarsza sie u mnie jakosc
>obrazu - na 1024x768 jest ok, natomiast widac pogorszenie przy 1280x1024 i
>dalej przy 1600x1200. Obraz staje sie jakby mniej ostry i wyrazisty. Czy
>jakikolwiek wplyw na to konkretne zachowanie moze miec karta graficzna (tu:
>riva 128 zx 4MB - niby obsluguje do 1600x), czy tez to samo bedzie i przy
>np. geforce 3? Monitor: samsung 700ift. Zastanawia mnie to, bo slyszalem ze
>ten monitor powinien spokojnie sobie radzic przy 1600x , a juz na pewno przy
>1200x.

                        Witam

    Jeśli ustawisz większą rozdzielczość niż fizyczna ilość plamek (piksli) na
ekranie to obraz będzie niewyraźny. Przykładowo monitor 17 cali ma ekran szeroki
około 320 mm. Jeśli ma plamkę 0,26 mm to nie powinno się ustawiać poziomej
rozdzielczości większej niż 1230, dla plamki 0,25 można ustawić 1280

320 : 0,26 = 1230
320 : 0,25 = 1280

To, że monitor może pracować przy wyższej rozdzielczości jest zwykłym chwytem
reklamowym, bo faktycznie może ale obraz jest rozmazany i spada częstotliwość
odświeżania.

Pozdrawiam
Jan Kobiór