Re: Do użytk. Flyvideo'98

Autor: emailmw_at_poczta.onet.pl
Data: Sun 22 Apr 2001 - 22:43:21 MET DST

> Witam
>
> Mam pytanie dot. karty Flyvideo'98.
> W moim komputerze przy odbieraniu programów telewizyjnych na ekranie widać
> dużą ilość pionowych linii (ster. ver. 5.96).
> Te same objawy są przy każdym systemie operacyjnym, z tym, że w Win 95 obraz
> jest najgorszy.
> Czy ktoś miał takie same problemy, i jak sobie z tym poradził?
>
> pozdrawiam
> Sławek

Witam
Miał, miał i ma. W domu mam dwa kompy mój z FlyVideo II i brata FlyVideo 98.
Sytuacja wygląda tak: do kablówki podpięte są 2 karty i 1 telewizor przez
rozgałęnik, na orginalnym kablu kablówki ściągniętym od TV obraz na FVII mam
najlepszy (jakieś 7-10m) pionowych lini prawie niewidać, prawie ponieważ akurat
w naszym pionie jest bardzo słaby sygnał, na kablu który ja poprowadziłem obraz
jest nieco słabszy ale da się wytrzymać , u brata jest najgorzej , końcowke ma
słabej jakości, przez co odbiór zmienia się w zależności jak kablem porusza.
Podsumowując sprawdz kabel, powinien być ekranowany przeznaczony do kablówki
najlepiej z końcówką zaciskaną, ja napoczątku od ściany do kompa miałem stary
kabel komodorka i zakłucenia dawały o sobie znać, po zmianie jakość obrazu
wzrosła znacznie. Najlepiej podłącz kompa do orginalnegokabla i sprawdz jakość,
FlyVideo wymaga bardzo silnego sygnału w porównaniu z TV. Jako głowice tunera
wybierz Philips PAL albo Philips Pal I, na tym pierwszym mam minimalnie lepszy
obraz ale w C+ mi głos szumi. Program do otwarzania polecam Borga (posiada
telegazete i usówa przeplot wygładzając obraz (plugin)) albo nowe Jtv, bo
orginalne oprogramowanie jest niewiele warte, znajdziesz je na www.tvmania.pl.
Jeszce jedno kumpel miał problem z rozgałęźnikiem na pierwszym wyjściu było OK
na dwóch pozostałych tragedia, po wymianie wszystkie 3 TV miały obraz dobry,
też warto to sprawdzić.
Troche się rozpisalem :)

                 Pozdrawiam
                   Mariusz