Re: Reklamacja dysku twardego

Autor: MarcinJM (marcin.marszewski_at_inetia.pl.kasuj)
Data: Sun 22 Apr 2001 - 12:19:39 MET DST


> Gwarancja jest obligatoryjna (bodajże nawet w przypadku kiedy
> ją podpisałeś; nawiasem dobry zwyczaj nie podpisywać).
Gwarancja jest dobra wola sprzedawcy i nie ma praktycznie, wedlug
dzisiejszych przepisow zadnego znaczenia. Np:
Jesli ktos udziela gwarancji na pol roku to jest ok, natomiast instytucja
rekojmi jest niezbywalna i trwa 1 rok ZAWSZE! Co z tego wynika? jesli mamy
gwarancje na pol roku, to rekojmia biegnie rownolegle i trwa rok, co
powoduje, ze odpowiedzialnosc sprzedawcy trwa 1 rok
Instytucja rekojmi jest NADRZEDNA, i ZAPEWNIONA przez prawo, nikt nie moze
powiedziec: ze nie ma rekojmi na ten towar, Dalej: sprzet uzywany jest
objety rozniez 1 roczna rekojmia!!!!
--------------------------------------
Sprzet: nieswlocznie naprawiony (14 dni kalendarzowych), wymieniony na
podobny lub taki sam pod wzgledem wlasciwosci uzytkowych (czyli moze byc
uzywany, kodeks cywilny nic nie mowi na ten temat)
Istotne jest to, ze po uplywie 14 dni KALENDARZOWYCH (firma, ktora podaje
czas naprawy 14 dni roboczych lub wiecej, robi to bezprawnie i nie nalezy
sie tym przejmowac), mozna zadac zwrotu gotowki, bez zadnej dyskusji: kazda
sprawa w sadzie jest wygrana. Oczywiscie trzeba sie zaabezpieczyc i miec
potwierdzenia na pismie. Rekojmia nie ma nowego biegu poniewaz dotyczy tej
samej umowu kupna i tego samego towaru (nie przysiegne, ale zdaje sie, ze
tak jest)

Bardzio istotne jest to, zeby zglosic awaria w nieprzekraczalnym terminie 30
dni

> 1. albo sprzęt naparwiony albo nowy z uwzględnieniem
> nowego biegu gwarancji (rekojmi)
> 2. staraszyć, straszyć i jeszcze raz straszyć PIH-ami,
> Federacjami konsumentów, prasą.

--
POzdro
MarcinJM


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 21:53:33 MET DST