Re: Co zrobic z Celeronem 600

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Sat 21 Apr 2001 - 21:40:21 MET DST

Niejaki(a) Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com> w grupie pl.comp.pecet doznal
olsnienia i napisal:

> Ok, to korzysć na papierku. A jak to wygląda realnie?
> O ile procent wzrosła wypadkowa szybkosć peceta przy wzroscie
> prędkosci rdzenia procesora o 30%?

zalezy od tego co robi... jak jest to siedzenie w sieci, itp, to roznica
w wydajnosci nie jest znow tak bardzo zauwazalna (chociaz mozna ja
zauwazyc). Jesli natomiast encoduje zawodowo filmy, liczy seti, think'a,
itp sprawy to roznice napraaaaawde zauwazy...

> No ale po co? Czy w ogóle zauważę różnicę pracy w Windows?

Zauwazysz. Zapewne niewielka. ALe jesli bedziesz nagle potrzebowal tego
dodatkowego taktu to wtedy bedziesz mial boosta :)

> Mylisz się. Temperatura pracy wpływa bardzo negatywnie na trwałosć.

Calkowicie sie zgadzam. Co z tego, ze ma blokade termiczna, skoro dziala
ona dopiero po przekroczeniu pewnej temperatury, a temperatura wieksza
od typowej po prostu powoduje szybsze starzenie sie procesora.

Takie cos: procesor i intela jak i amd ma srednia trwalosc 10 lat. Przy
nominalnej pracy. PRzy podkreceniu na maksa spada to do 3-5 lat, gdy
temperatura jest zbyt duza.

> To, że się nie spali od razu to nie znaczy, że nie padnie wczesniej
> niż niepodkręcany...

Po prostu sie szybciej zestarzeje...

--
|_____Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|