Re: Co zrobić z Celeronem 600?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 18 Apr 2001 - 16:04:35 MET DST

"PePe" <piotr_at_alpha.net.pl> wrote in message news:9bjbf9$c9p$1_at_news.tpi.pl...
> eee, cos mi tu nie pasuje. nie to, zebym sie czepial,

Nie pasuje Ci, bo przeinaczasz moje słowa w swojej głowie.

> ale raz piszesz, ze nie mozna sprawdzic w 100% stabilnosci podkreconego
> sprzetu, bo to zbyt skomplikowane itp itd.

Tak piszę. W warunkach domowych, nie mając labolatorium jakie ma Intel
nie jesteś w stanie sprawdzić procesora na tyle rzetelnie aby być na 100%
pewny jego stabilności. W typowym układzie testowym jest zbyt dużo niewiadomych.

> potem piszesz, ze u siebie masz 100% pewnosci, bo zero zwisow.

Nie napisałem, że mam 100% pewności BO jest zero zwisów.
Napisałem, że mam 100% pewności BO stosuję nominalne parametry pracy CPU.
To, że ja mam zero zwisów jest tylko przykładem udowadniającym, że to
jest możliwe, że realne jest że pecet może nie mieć zwisów i błędna
jest interpretacja problemów jakie ma Krzysztof, że to soft jest winien.

> potem, gdy mgb czy phoenix pisza, ze u nich tez zero zwisow,
> to piszesz, ze to nie znaczy, ze maja stabilny sprzet, bo dokladnie nie
> sprawdzili, nie maja labolatorium, nie wiedza, czy po podniesieniu
> temperatury w pokoju o 5 stopni nie zacznie sie wieszac...

Tak. Oni nie mają tej pewności. Ja mam, bo za mnie przetestował to Intel.
Dał mi swoją autorytarną gwarancję, że ten procesor będzie dział poprawnie
przy tych parametrach. I to się sprawdza. Natomiast w przypadku procków
podkręcanych niestety raz w jednych warunkach to działa w innych nie.
Bottom line jest takie, że Krzysztof i inni podkręcacze mają zwisy a ja nie.

> nikt, kto ma wiecej niz ciut wiedzy nie testuje stabilnosci przez dobra
> prace Windows przy ruszaniu myszką.

Zostało to wymienione jako jeden z radosnych testów :-))

> nie jestes w stanie zaakceptowac sytuacji, ze mozesz miec stabilny
> podkrecony sprzet, ktory predzej zestarzeje sie moralnie niz od pracy?

Ależ mogę - to będzie przypadek a praca będzie nie stabilna tylko
na granicy stabilności. Łatwo z takiego stanu przejść do zwisu
z byle powodu.

> jezeli masz niestabilny podkrecony procesor to bedziesz dupa-nie
> oc'locker...

Widzę, że bierzesz sobie swą działalnośc za punkt honoru...
No tak... do jakiejś grupy trza należeć - jak się jest za głupim
na hackeróf to przynajmniej będzie się w gangu oc'lockerów, no nie? ;-)