Re: Wylaczanie kompa z sieci elektrycznej w obudowach ATX

Autor: Krzysiek (silverman_at_go2.pl)
Data: Mon 16 Apr 2001 - 13:07:23 MET DST

"Ciacho" <ciacho17_at_go2.pl.SKASUJ_TO> wrote in message
> Witam!
> Znajomemu niedawno spalil sie zasilacz w komputerze, dlatego po zakupieniu
> nowego i listwy zasilajacej zaczal interesowac sie wplywem pradu na
> zywotnosc komputera.

tez mi sie spalil ostatnio rano zostawilem bylo wszytko ok
jak wrocilem popoludniu smierdzialo w calym domu ;-(((((

> [...]
> Gdy zamyka system - to komputer sie wylacza. Wiadomo jednak, ze w
obudowach
> ATX prad caly czas jest dostarczany do komputera.
> Znajomy chce wiedziec, czy powinien po zamknieciu systemu uzywac takze
> wylacznika na listwie, lub czy powinien pozwolic pradowi plynac do
> komputera.
> Czy calkowite wylaczanie komputera z pradu ma wplyw na jego zywotnosc? Co
> jest dla kompa "zdrowsze" - calkowite wylaczenie, czy dostarczanie pradu
do
> plyty glownej po standardowym zamknieciu systemu?

moze zostawic lepiej nie ch bedzie jak jest wlaczony lista powinna
zabezpieczyc zasilacz przed przepieciami (mi sie sfajczyl mimo wszytko
najwyraznij mial poprostu jakas wade)
Kazde wlaczenie komputera jest zawsze bardziej szkodliwe niz dzialanie
bez przerwy, szczegulnie dla dysku.

Krzysiek