Re: No i mam problem z VIA...

Autor: RAV (brixon_at_tenbit.pl)
Data: Thu 12 Apr 2001 - 19:47:27 MET DST

Użytkownik Marcin Witek <wit_at_zeus.polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9b4erq$5d5$1_at_zeus.polsl.gliwice.pl...

> "Windows Protection Error", no i "System Halted"...
> Zainstalowane Via 4in1 4.29v, Det 12.00 (ale z innymi tez sie kaszanilo) i
> powoli koncza mi sie koncepty... Moze jakies rady?
>
> Wit

Mam taka sama plyte i proca, grafika to GF 256 DDR. U mnie system zawieszal
sie na filmach niebieska plansza z podanym jedynie adresem.
Bylo to pod WinMe. Nie napisales jaki system masz. Blad byl spowodowany
zainstalowaniem nieprawidlowego sterownika do dysku.
Standardowo jest ustawiony sterownik dysku Vxd (przy instalacji bus
mastera), zainstaluj sterownik Miniport, dodatkowo pojawi sie w autostarcie
idetool. Po tej zmianie bledy z niebieska plansza zniknely.
Mozesz miec zle ustawiona pamiec w BIOS ie , ja mam 128 MB 133 MHz CL3, przy
ustawieniu na CL2 niby wszystko dziala bez zarzutow, w testach
komp jest szybszy, ale wiesza sie przy powrocie z programow DOS-owych w
trybie pelnoekranowym.
Sprawdz to, moze pamiec powinna byc ustawiona na 100 MHz.
Blad moze powodowac sposob instalacji sterownikow.
Po przeinstalowaniu od zera windy najpierw sprawdz, czy windows zainstalowal
jakies sterowniki do karty graficznej, jesli tak to zmien ja na Standard PCI
VGA, zainstaluj VIA 4in1, potem busmastera Miniport, nastepnie DirectX, i na
koncu dopiero detonatory, nie instaluj 12 ani 11.01, bo nie sa wcale
wydajniejsze, u mnie nawet spowolnily odrobine, teraz uzywam 10.80.
Karty graficznej chyba nie masz przetaktowanej, upewnij sie instalujac
nvr-patch, jest to wpis do rejestru dajacy dodatkowa zakladke w sterownikach
do przetaktowywania. Mozesz go sciagnac ze strony www.tweak.pl
Zmniejsz AGP w BIOSie na 2x.
Jesli to nie pomoze, to sprobuj zainstalowac sterowniki do agp w standard
mode a nie turbo.

Pozdrawiam