Re: Krecenie Durona 700 =>933

Autor: Wolek (viger_at_tera.pl)
Data: Wed 11 Apr 2001 - 14:59:06 MET DST

> Okazalo sie ze juz na 8.5 x 100 chce pracowac, to go zostawilem na
> 850 MHz ze zwiekszonym napieciem na 1.7 V. Teraz nasuwa sie pytanie:
> Czy mozliwosc podkrecenia proca wiecej zalezy od plyty czy samego
> procesora? Jaka zatem jest gorna granica przetaktowania Durona 700, tak,
> zeby pracowal stabilnie?
Podatnosc na krecenie bardziej, a raczej w calosci zalezy od procesora,
czyli od ... szczescia, mi na dwuch roznych plytch (epox i asus) podkrecal
sie na identycznych parametrach
Zapodaj mu max. napiecie - 1.85 V i zobacz na ile w tedy pujdzie ...

> Dlaczego u mnie nie chcial pojsc na 900 MHz (chlodzenie jest zapewnione
> przez dodatkowy cooler w obudowie i temp. nie przekracza 55 stopni C).
> Tyle sie czyta ze u ludzi D650 kreci sie nawet na 1 GHz!!!! A 700-tka nie
> chce nawet na 900 MHz!!!
Np. u mnie chodzil na 10x100 Mhz przy napieciu 1.80 V, a przy 900
wystarczylo mu 1.55 V - 0.05 V wiecej niz nominalne.
Obecnie chodzi na epoxie, stabilnie na 7x136 przy napieciu 1.675, a wiec
wychodzi na to ze plyta nie ma wiekszego znaczenia - chociaz z soltekiem
wszystko jest mozliwe ;) - liczy sie wylacznie dobry wybor procesora.
PS
jaki napiecie stnadardowe ma twoj proc ???

Pozdrawiam !