Odp: Konfiguracja do wziecia? Prosze o ocene.

Autor: Adam PL (a-pl_at_wp.pl)
Data: Tue 10 Apr 2001 - 16:23:06 MET DST

> 30 GB dysk ciasny? do grafiki? chyba do filmow to tak ale do grafiki?
> Czlowieku...
>
> Mam 9GB SCSI U2W Cheetech, prace zrobione systematycznie zrzucam na cd,
> obrabiam foty od kilku do kilkuset mega, nie spotkalem sie z informacja o
> braku miejsca na dysku dla jakiejs aplikacji. A trzymanie wszystkich
danych
> na CD to proszenie sie o problemy.

chyba na HD

no coz zalezy co sie robi w tej grafice.
ja czesto robie montaze produkcyjne z prac przysylanych z agencji i od
roznych grafikow od siedmiu bolesci, ktorzy w illustratora wciskaja zdjecia
skalowane np. do 7%.
policz sobie ile bedzie wazyl PS wykrecony quarka z 12 epsow
illustratorowych, 5 kolorowych, wazacych po 25 mega kazdy plus pare
dodatkowych obiektow - ok.1.8 giga, a musisz miec miejsce na spoolfile i sam
PS.
takich prac przyjezdza ok. 5 dziennie. czasem zdarzy sie jakis katalog z 100
zdjec do zeskanowania (srednio po 12 mega kazde), raz w tygodniu gazetka
(1.5 giga).
a ostatnio dostalem prace na 7 CD - katalog, montowany na arkuszach tak, ze
wszystko musialem zgrac na dysk, po obrobce wazylo to ok 5 giga.
poniewaz mamy duzo pracy nie moge sie bawic w przerabianie prac tak by mniej
wazyly, zalezy nam na czasie kosztem przestrzeni dyskowej.
a z tymi zdjeciami wazacymi kilaset mega to ciekawa sprawa, wezmy plakat B1
220 mega, zrob kilka layerow, masek, layerow korekcyjnych, poobracaj to i
owo, ciekawe ile bedzie wazyl scrachfile?.
oprocz tego system wazy 0.4 giga, programy (photoshop, illustrator, quark,
acrobat (full), corel, atm ect.) ok. 1.5 giga. a jeszcze pare gierek na
wolne chwile (2 giga) i moje 47 giga robi sie pod koniec tygodnia ciasnawe,
a pracy mam tyle, ze wypalac na CD moge najwyzej 1 w tygodniu.

Adam