Re: wiatraczek - odkurzacz...

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 30 Apr 2001 - 18:54:35 MET DST

Hi,

Witold Wilk wrote:

> [...]
> wiec - ztcw: potrzebuje diody prostownicze. jednak nie wiem gdzie toto
> kupic w Tychach :) jest tutaj jakas bratnia duza, mieszkajaca w Tychach
> lub okolicach, ktora moglaby kupic takowe w swym miasteczku, a ja bym
> sobie po prostu po to przyjechal :) jest ktos taki mily? :) plisss...

Nie masz tam żadnego sklepu z najprostszą elektroniką? :)

> musze cos z tym poradzic (zastanawialem sie nad termistroem, jednak nie
> zrozumialm za bardzo dzialania tego, wiec moglbym cos spiepszyc :)

Termistor wymaga dość skomplikowanego układu, bo inaczej będzie
grzałką. Proste wlutowanie go w szereg z wiatrakiem jest zupełnie
pozbawione sensu. Już lepiej rezystor :)

> najprosciej to go wyregyulowac diodami :) ). no chyba, ze zastosowac
> taki sprzet, majacy pokretlo i dajacy regulowac wartosc mocy blokowanej

Najprościej zawsze jest domontować rezystancję jakąś -- ja na przykład
do wiatraka procesora mam w tej chwili dołożone trzy rezystory po 15 Ohm
w szereg -- 45 Ohm zbija napięcie na wiatraku z 12 V do jakichś ośmiu.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |