Re: Czym najlepiej przeczyscic soczewke w CD-ROM?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 03 Apr 2001 - 14:39:09 MET DST

Hi,

plitkin wrote:

> 1. Nie zalecam czyszcenia spirytusem. LEpiej woda destylowana. Po
> czyszczeniu spirytusem zdarza sie, ze musisz sprzet czyscic co pare tygodni.

Zależy jakim spirytusem. Zwykłymi nie wolno, bo albo osiądzie osad
jakiś, albo zmętnieje plastik, z którego wykonana jest soczewka.
Natomiast ogólnie poleca się do czyszczenia optyki izopropanol
właśnie (spirytus drzewny chyba w nazwnictwie powszechnym).

> 2. Nie stosuj plytki czyszczacej - jest to metoda "na sucho". Dla
> przykladu - wez sobie sucha gabke i trzyj delikatne miesca ciala "na sucho".
> Zobaczysz roznice.

Dokładnie -- płyty czyszczące do napędów komputerowych się niespecjalnie
nadają (w ogóle do żadnych się nie nadają, ale w audio jeszcze nie ma
takiego ryzyka uszkodzenia soczewki).

> 3. Co do plytek PLATINUM i BASF: uwazam ze platinum nie sa gowniane, tym
> bardziej w porownaniu z BASFami. BASFY sa WG MNIE duzo gorsze. Sa markowe
> plyty (nt. TDK, VERBATIM (nie podroby), SOny, KODAK), ktore naprawde sa
> dorbe, natomiast BASF w porownaniu do platinum wcale nie jest lepsza).

Platinum uważam za marne, BASFy też, ale poza CeramGuardami. Te są
akurat całkiem przyzwoite, choć też nie rewelacja. A najlepsze są
oczywiście TDK i Verbatimy (w tej kolejności :) ).

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |