Przetwarzanie rozproszone - co zamiast distributed.net (dość długie)?

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Sun 01 Apr 2001 - 21:28:10 MET DST

Witam

Od dwóch lat mam na swoim P166MMX zainstalowanego klienta distributed.net
męczącego się nad kodem RC5. Swego czasu był to dla mnie dobry pomysł, bo
denerwowało mnie, że przez większość czasu komputer tylko żre prąd nie
robiąc nic konkretnego, a i zabawy z dnet było sporo. Ostatnio jednak widzę
coraz mniej sensu w rozpracowywaniu brute-forcem któryś już rok z rzędu
algorytmu RC5. Bo co to niby ma na celu (oczywiście na wygraną się nie
łudzę)? Wiem, że dnet prowadzi też projekt OGR, ale ich argumentacja o
rzekomym praktycznym zastosowaniu zdobytych w ten sposób informacji jakoś
mnie nie przekonuje - wydaje mi się, że robią to raczej "dla sportu".
Chciałbym się zatem dowiedzieć, jakie inne projekty przetwarzania
rozproszonego są aktualnie dostępne. Wiem o SETI_at_Home, sieci Dcypher.net i
jakimś gościu liczącym liczbę PI. Przede wszystkim zależy mi na tym, żeby
wyniki pracy maszyn w danej sieci były na prawdę przydatne, służyły jakiemuś
konkretnemu i sensownemu celowi. Wiem, że Dcypher.net kiedyś prowadził
projekt Gamma-Flux mający na celu zbadanie, jak bezpieczne jest składowanie
materiałów radioaktywnych przy użyciu obecnych technik. Brzmi fajnie, tylko
czy ludzie z branży podejdą poważnie do wyników tych analiz? Wątpię... Poza
pierwszym warunkiem, klient danej sieci musi być porządnie napisany i mieć
możliwość pracy w najniższym priorytecie (idle cycles). Dobrze by też było,
gdyby bloki nie były unieważniane, zanim mój złom zdąży je przetrawić (z
tego powodu odpuściłem SETI :)).
Z góry dzięki za wszelkie informacje.

Zbyszek T.