Re: Tryb uspienia HDD

Autor: Andrzej Pinczuk (andyp.SPAM.PRECZ_at_data.pl)
Data: Wed 28 Mar 2001 - 22:56:07 MET DST

Witold Wilk <maniack_at_tychy.com> napisal(a):

>Co ma procesor... syna ide jest taktowana 33MHz. Automatycznie jest ona
>"dzielona", wiec jak masz magistrale 33, lub 66 lub 100, lub 133 to i
>tak masz 33Mhz na IDE. Jednak kiedy masz magistrale np. 83MHz to szyna
>IDE nie jest 33Mhz, tylko cos kolo 50...

Zgadza się, ale gość napisał, że przy podłączonym zasilaniu
(tylko zasilaniu, bez przewodu logicznego)
dysk też stuka, tak więc problem leży na pewno już tylko
po stronie dysku
(no, mógłby też leżeć po sttronie zasilacza, ale na pewno nie procesora :-) )

>... moze juz go uszkodzil?

Być może, że na podwyższonej szynie dysk się przekręcił
(zdaje się, że kiedyś Radek Sokół coś wspomniał o jakimś
dysku z jego otoczenia, który padł na wyższym FSB). Tak więc jest to
najwidoczniej możliwe, choć ja osobiście nie spotkałem się z taką
sytuacją (dane i owszem znikały albo się kaszaniły), ale fizycznie
uszkodzonego dysku w ten sposób nie widziałem.

Xaltuton