Re: Nowy stary sprzet

Autor: Sebastian Bialy (heby_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 28 Mar 2001 - 12:17:49 MET DST

Sobom wrote:
> Po zainstalowaniu sieciowki 3com'a (zarowno tej dzialajacej w trybie ISA
> jak i PNP) 3C509B-TPO winda strasznie dlugo sie laduje

 Jesli nic nie ustawiles w "Otoczeniu sieciowym"
to nic dziwnego - winda poszukuje serwera, ktory
powie systemowi jaki ma numer IP. Ustal na sztywno
jaki ma tak karta numer (np. 192.168.1.1) i bedzie
jak bylo wczesniej. Nie ma to nic wspolnego ze
zlaczem, na PCI chodzilo by (ladowalo) tez wolniej
bez ustalenia na sztywno IP.

> - sprawa 3 - na jednej plycie mam kooprocesor (Math.Co DX) i procesor
> 386 (AMD 386 DX-40). Koloprocek jest wkladany osobno, a sam procek
> (jesli dobrze widze) jest w plycie, czy to mozliwe (plyta na razie
> niestety nie wiem jaka)?

 Kiedys koprocesor to byl luksus (w 386 nie bylo
wbudowanych) dlatego jest miejsce na zewnetrzny.

> - jaki system mozna wrzucic na HDD 125MB - czy winda 95 poleci, a moze
> ktorys linux?

Zawsze mozesz spakowac dysk (instalujac wczesniej
MS-DOSa 6.22 i pakujac partycje). Potem
instalujesz winde na taki dysk i chodzi. Nie
spodziewaj sie jednak, ze uzyskasz
super-wydajnosc, bo nie dosc, ze 386 jest wolny w
ogole, to jeszcze bedzie musial w locie
pakowac/rozpakowywac dysk. To raczej z czystej
ciekawosci mozesz zrobic :) Na 170MB zmiescil mi
sie (bez sztuczek) W95 + Office 97 i zostalo
jeszcze ok. 100MB. Dysk byl spakowany. Tyle, ze na
486 to sie jeszcze da pracowac, ale na 386 to ...
hmm ...

> - ostatnia sprawa (na razie) to pamiec. Mozecie pomoc rozszyfrowac
> co ta za jedna.

 Moze po prostu podlacz zasilanie do plyty, to
sama powie ile ma (tylko bez grzebania w BIOSie -
stare plyty nie zawsze wykrywaja pamieci, trzeba
recznie podawac rozmiar, dlatego nie ruszaj).

--
Sebastian Bialy - heby_at_poczta.onet.pl