Karta graficzna a p³yta

Autor: Voytec (wojimi_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 26 Mar 2001 - 23:55:36 MET DST

Yo :)

Mój sprzêt to: p³yta FIC MVP3 500 na VIA (uaktualniony bios) , AMD 333,
128 ramu i 4 MB Riva 128 (AGP) i to pod W98 pierwsza edycja i DX 7.0a.
Pyta³em Was kiedy¶ jak± polecaliby¶cie kartkê graficzn±. Jako, ¿e ostatnio
uszczupli³y mi siê finanse, skierowa³em swoj± uwagê w stronê Rivy TNT2
M64 32 MB (no name).
Mój kumpel maj±cy tak± sam± p³ytê te¿ próbowa³ zmieniæ kartê, ale ¿adna
nie chcia³a u niego pój¶æ. My¶la³em, ¿e mo¿e ma co¶ nie tak z p³yt±, albo ¿e
ma wyj±tkowo nietypow± konfiguracjê. Ale na wszelki wypadek postanowi³em
przed zakupem po¿yczyæ sobie tak± kartê od kumpla i sprawdziæ co jest
grane. I okaza³o siê, ¿e karta rzeczywi¶cie nie ruszy -w Q3 da³o siê
normalnie graæ, w Colinie 2 najpierw siê zatrzymywa³ co jaki¶ czas na
kilkana¶cie sekund a potem to siê ju¿ wiesza³ na menu, w Driverze zawiesi³
siê po kilkudziesiêciu sekundach. Zawiesi³ siê te¿ podczas benchmarku "Dr
hardware" i "Stars".
Uruchomi³em te¿ Norton Diagnostic Test z pakietu Utilities 2001 i okazuje
siê, ¿e karta nie przechodzi testu na "Bitmap". Komunikat:
"GetBitmapBits Failed
Error in Getting BitmapData
Testing Block Failed"
Oczywi¶cie zainstalowa³em Via pack (4.23) i sterowniki najpierw oryginalne
(listopad 99) potem nowsze detonatory (czerwiec 2000).
Spotkali¶cie siê z czym¶ takim? Co to mo¿e byæ?
Kumpel (z ta p³yt± co moja) twierdzi, ¿e ¿adna nowsza karta na tym nie
ruszy. Ponoæ mu w sklepie robili próby w ró¿nych zestawieniach.

I tak z ciekawo¶ci: co s±dzicie o kartach Savage 4? S³ysza³em, ¿e s±
problemy z kompatyblino¶ci± (problem z uruchomieniem niektórych gier)?

Wielkie dziêki
Voytec