Abit KT7A RAID - again loads of trouble (troche dlugie)

Autor: Radosław Strugalski (radeks_at_man.poznan.pl)
Data: Mon 26 Mar 2001 - 10:35:51 MET DST

Hej wszystkim

Chcialbym sie dowiedziec czy komus sie udalo
przezwyciezycz problemy z ta plyta jesli chodzi
o pewien (duzy) problem zwiazany z wydajnoscia dyskow.
No jeszcze jeden, ale o nim to juz za chwile.
Mam u siebie ABITa KT7A RAID. Dwa dyski Seagate Barracuda II 30GB
spiete w RAID0 i wymienny Quantum 30GB jako wymienny (dziala
na kontrolerze standardowym - IDE1, lub IDE2).

Zjawisko jest dziwne, jak kopiuje duze pliki z wymiennego
na RAID to wszystko jest OK z transferem, ok. 18MB/s.
Zas w druga strone tragedia ok. 1,5MB/s w porywach do 2MB/s.
Ale UWAGA dotyczy plikow ok. 300MB lub wiekszych.

Kombinowalem juz wszystko. Znaczy sie nie probowalem jeszcze
biosu HPT 1.10costam. Mam 1.03b. Bios plyty to zdaje sie WZ.

Konfliktow przerwan nie ma. HPT dziala na osobnym nie wspoledzielonym
z innymi karatami przerwaniu. (Slot PCI5 jest wolny). LAN z Aurealem
tez nie jest na wspoldzielonej linii przerwan. Wywalilem
SB Emulation. Zamienilem konfiguracje RAID0 z master-master, na
master-slave na jednej szelce (tylko wydajnosc macierzy sie
zmniejszyla).

Zauwazylem to rowniez na ASUSie A7V: ten sam dysk wymienny, a dysk
stacjonarny rowniez chodzi na HPT370 ale nie w konfiguracji RAID.
Dokladnie to samo zjawisko. Nie sprawdzalem jeszcze na Abicie SA6R,
ale wlasnie na tej plycie (PIII866) wszystko smiga jak trzeba... ale
HPT nie jest uzywany. Ciekawe.

Paul's unofficial KT7 site czytalem, to wlasnie bylo moje zrodelko
informacji do testow.

Wobec tego mam takie pytanie: czy komus udalo sie to obejsc.
Z gory podziekuje za info. Ale niech mi ktos napisze zeby zmienic
plyte glowna i procesor, to... ;)
Sadze, ze troche ludzi polasilo sie na ten watpliwej jakosci
produkt Highpointa.
[Win98SE]

2.) A co z przedwczesnym wylaczaniem sie komputera [tez Win98SE],
zanim cache zostanie oprozniony? Czy isnieje jakis toolsik do
opoznienia wylaczenia. U mnie prawie za kazdym razem konczy sie
uszkodzeniem rejestru.

Zaznaczam, ze procek jest nie przetaktowany, podczas pracy system
jest stabilny.

Pozdrowienia, Radek