Swobodne biosowanie i skutki uboczne

Autor: Michał Smolnik (smolnik_at_2com.pl)
Data: Mon 26 Mar 2001 - 00:10:03 MET DST

Jak pisałem parę postów niżej, próbuję usunąć hasło z notebooka Siemens.

Dzisiaj był u mnie kolega ze swoim notebookiem. Wpadłem na pomysł, żeby
podłączyć mój dysk do jego komputera i na dysku poszukać wskazówek (a nóż
zachował się tam jakiś CMOS image).

Niestety nie można było ustawić geometrii dysku w biosie, bo dopuszczał on
jedynie zdefiniowane przez producenta cztery pojemności. Zmieniłem więc te
parametry korzystając z edytora CMOS w programie PCDr i obliczyłem sumę
kontrolną programem !BIOS.
Po restarcie systemu na poziomie POST pojawił się komunikat "Disk
initialisation error".
Po przywróceniu ustawień i wymianie dysku na oryginalny komunikat nadal się
pojawia.

Jednocześnie fdisk widzi ten dysk jako jakiś astronomiczny sprzęt (primary
dos partition - 16400 MB, total disk size 20 MB), a programy odczytujące
sygnaturę dysku podają "Aoner peripherials", lub Conn@#%#$^!@#$^$%#^$%...,
co wskazywałoby na przekłamania w transmisji.

Co robić? Nie jest to szczególnie wartościowy sprzęt, ale czuję się głupio,
bo załatwiłem koledze komputer i nie wiem jak z tego wybrnąć. Może na tej
grupie są jacyś fachowcy, którzy pomogą?
A można było zrobić image pamięci CMOS i mieć problem z głowy...

Dane techniczne:
Komputer (prawie zabytek):
notebook Philips PCL203/000 (ale jest to jakiś OEM, bo podobne są pod marką
Siemens Nixdorf)
procesor i286/12
1MB ram
286 Modular Bios 3.04d (Award)