Hasła w komputerach z układem Dallas

Autor: Michał Smolnik (smolnik_at_2com.pl)
Data: Sun 25 Mar 2001 - 22:36:24 MET DST

Kupiłem sobie używany notebook. Okazało się jednak, że ma założone hasło.
Dokładniejsze oględziny płyty głównej wykazały, że nie ma żadnej zworki CPW,
a hasło na pewno jest przechowywane w nieulotnej pamięci RAM w RTC dallasa
(DS1287).

Chciałbym zdjąć to hasło, ale nie wiem jak to zrobić. Mam kilka pomysłów:

1) wylutować RTC i odczytać lub skasować go poza układem (wady: wymaga
budowy i oprogramowania tymczasowego urządzenia)

2) wylutować RTC i zastąpić go nowym (wady: cena)

3) podłączyć się do pinów RTC i podglądnąć, co wymienia sobie komputer z
pamięcią (wady: jak w 1, pamięć równoległa)

4) emulować klawiaturę i odnaleźć właściwe hasło (wady: duża liczba
kobinacji do sprawdzenia)

Proszę pomóżcie mi, bo nie mam doświadczenia w tych sprawach. Może jest
jakaś prostsza metoda.
Aha. Komputer jest dosyć stary (siemens 3N, 386sx), więc żadne "uniwersalne"
hasła do biosu nie działają.

Nie chciałbym zwracać komputera sprzedawcy, bo kupiłem go tanio.

Pozdrawiam.
Michał Smolnik
smolnik_at_2com.pl
www.smolnik.w.pl
tel. 0 604 666 970

P.S. Piszę pierwszy raz na grupę, więc potraktujcie mnie pobłażliwie, jeśli
temat się powtarza.