Karta sieciowa, a INTERNET ?????????

Autor: pwdorbud (pwdorbud_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 25 Mar 2001 - 00:04:31 MET

Koles poprosil mnie, abym polaczyl 2 kompy (crossver) pod Win98ME.
Wzialem sprawdzone karty Realtek RTL9139(A) PCI Fat Ethernet UTP 100Mbps
(na wszelki wypadek 2 firm Edimax i Acorp).
Kabelki UTP zarobilem, soft do kart zainstalowalem, podlaczylem i wszysko
dziala cacy - kompy sie widza.
Zaczynam sprawdzac czy jest polaczenie z tepsa przez modem.
Modem (zoltrix na rocwel'u) wybiera polaczenie (trwa to chwile, bo tu
wszystko jest mozliwe) i polaczyl sie
(ikona na pasku informuje o polaczeniu, bajty odebrane i wysylane - jest
ruch ).
Wybieram zadana strone dla IE, a tu IE nie moze znalezc ...itd. Biore
nastepny link - to samo, nastepny - to samo.
Odlaczam kompy, instaluje inne przegladarki - to samo (brak polaczenia z
wybrana strona).
Sprawdzam czy sa jakies konflikty - brak. Zmiana IRQ dla lan nic nie daje -
to samo, dalej nie moze otworzyc strony.
Przydzielam adresy TCP/IP dla realtek oraz DNS dla TCP/IP - tez nic
(czemu w sumie sie nie dziwie- ale lapie sie wszystkiego).
Wyciagam karte lan z kompa. Odpalam IE i polaczenia ze stronami cacy,
wszysko dziala.
Zieniam kolejna karte lan, wyciagam modem, zmieniam polaczenie
na moje z SDI - to samo - kicha, polaczenia z wybrana strona brak.
Pakuje karte i jego modem do mojego kompa wszystko chodzi cacy.
Mowie do kolesia dzwon do firmy gdzie kupiles maszyne (MB VIA AOpen, Duron
coś kolo 600-700
, RAM 256) bo mnie plyta podpada. Zadzwonil, a oni mu zeby sie palowal bo to
jest sprawa softu.
Przepraszam za przydlugi post, ale tyle czasu zmarnowalem i nic, ze mnie
krew zalewa.
Gdyby komus cos przyszlo do glowy bardzo prosze.
Achaaaaaaa winde instalowalem od zera dwa razy i to samo.
Pozdrawiam.
juros