Re: Co z AMD DURONEM

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Sat 24 Mar 2001 - 13:35:52 MET

Niejaki(a) Konrad <serafin2001_at_poczta.onet.pl> w grupie pl.comp.pecet
doznal olsnienia i napisal:
> Pilnie potrzebuje obiektywnych (!!!) opinii o komputerach na DURONIE .

ogolnie to jest tak - czy to celeron, czy duron, czy pentium, czy
thunderbird, to jesli sie nie uzywa komputera w duuuuuzym stopniu
(ciagla obrobka filmom, seti, itp) to nie zauwazy sie az tak duzej
roznicy. a roznica jest na plus dla AMD.

Natomiast jesli chodzi o stabilnosc to obie platformy sa stabilne, jesli
oczywiscie sa dobrze zlozone i systemem nie jest windows 98/me. Mi na
celeronie 400 win98 sie wieszal co najmniej 5 razy dziennie.
Reinstalowany windows 98 tak samo. Zainstalowalem Linux'a - wszystko ok.
Zainstalowalem win2k i myslalem, ze bedzie to tak jak z 98... no i sie
mile zaskoczylem, bo od ponad tygodnia jeszcze sie nie zawiesil, na raz
mam zajete 150-200mb pamieci, pelno uruchomionych programow, np. 50
okienek IE i wsio OK. Kumpela ma Durona i win98. Czepiala sie mnie, ze
przeze mnie wybrala "dupiatego" duron'a i sie jej wiesza. No to
instalnalem win2k. No i co? Sie nei wiesza.

Wg. mnie nalezy wybrac taki sprzet, ktory po kilku mioechach nie bedzie
kosztowal 3-4 razy mniej (czytac PentiumIII/Celeron), tylko sprzet,
ktory bedzie dzialal OK, szybko. Czyli chodzi tutaj o wydajnosc/cena. I
tutaj sie okazuje, ze Duron zwycieza.

Fakt, plyty sa "drozsze", jednak i tak potrafi byc taniej od platformy
intelowskiej. Bo duron ma wydajnosc Pentium. No to sprawdzic wystarczy
cene plyty+proca, czyli np. Duron 800 + MSI KT7 i PentiumIII + dobra
plyta pod niego. No i jest pieeeeekny wynik...

To jesli chodzi o moja opinie. Sprzet drogi niekoniecznie jest dobry i
wydajny.

Co do Durona to sie moge przywalic do dwoch rzeczy - trudno sie
podkreca, bo trzeba malowac mostki (nie to co intel...), oraz trzeba
poswiecic kilka minut, by zaisntalowac patche do m$ windows....

--
|_____Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|______________WWW: http://www.cedeki.w.prv.pl/ _____________#tychy_|