Re: oem vs box ati rage fury pro

Autor: Marcin Szydlowski (szydlo_at_gdynia.serw.net)
Data: Thu 22 Mar 2001 - 19:30:29 MET

Czesc

> czym sie roznia te dwa wydania karty
Karta w wersji retail (box) jest taktowana 118/140, wersja oem jest nizej
taktowana (chyba 110/120 ale nie jestem pewien)

> jak je rozroznic - karton pomijam : ) [czym sprawdzic, po czym
identyfikowac]
Tu jest klopot, karty wizualnie sie nie roznia, odroznic mozna tylko po
sprawdzeniu taktowania PowerStripem

> jakie parametry roznia te karty [jakie to beda czestotliwosci- gdzie
odczytac, co i ile na cd, wiatrak czy jest, itp]
czestotliwosci-patrz wyzej, wersja oem ma tylko jedna plytke ze
sterywnikami, kable RCA (composite) i S-VHS oraz przejsciowke RCA-SCART.
Wersja retail ma 4 plytki: sterowniki+ATI DVD player (_nie_ ma go w oemie),
soft do obrobki video MGI VideoWaveII, 2 plytki z demami film MPEG2, kable
jak w oemie plus kabel audio "mini jack-2xRCA". Ponadto karta oem ma 1 rok
gwarancji a retail az 5. Aha, zadna wersja nie ma wentylatora choc na FAQ
ATI pisza ze powinno byc ale miale w rekach 5 egzemplarzy boxow od 2
dystrybutorow (i mase oemow) i zadna nie ma wiatraka, jest tylko spory
radiator ale warto na niego dolozyc cos dodatkowego, podkrecona karta na
ciaglym tescie w 3DMarku troche sie grzeje.
Podsumowujac warto jest kupic karte w boxie, jest niewiele drozsza od oema a
daje sporo wiecej. Moj egzemplarz (retail) chodzi stabilnie na 130/155, w
3DMarku2000 mam 2650pkt, w 3DMarku2001 okolo 1200pkt (Celeron 633_at_950, Abit
BE6-II, 128MB PC133 CAS2, najnowsze sterowniki beta ze strony ATI,
dostrojenie Rage128Tweakiem i PowerStripem).

Pozdr
Marcin
szydlo_at_gdynia.serw.net