bios nie widzi dysku

Autor: Justyna Biała (nell69_at_poczta.wp.pl)
Data: Tue 20 Mar 2001 - 23:13:01 MET

Jakiś czas temu pisałam o tym na grupie.
Dziekuję przy okazji za odpowiedzi i pomysly na rozwiazanie problemu ktorym
jest fakt, ze bios na mojej plycie (FIC 503+) nie widzi dysku IBM 40GB. Strona
producenta zawierająca szczegółwowy opis układów zworek podaje jedną magiczną
kombinację, która pozwala na osiągnięcie efektu takiego, ze bios widzi 33GB.
Dodam tylko , ze linux, którego uzywam widzi dysk jako drugi w calosci - tylko
bios ma z tym problem. Czy jedyne wyjscie aby dysk byl widziany w calosci to
upgrade biosu? Czy to jest bezpieczne i mozliwe do wykonania samemu? Ktory
bios dokladnie powinnam sciagnac dla swojej plyty?

dzieki za pomoc

nell