Re: Płyta Elpina MB-586VX7 (chipset VXpro+) - parę pytań

Autor: Raffa (rafalw_at_interia.pl)
Data: Tue 20 Mar 2001 - 07:46:25 MET

Użytkownik Wagus <wagus @ ae.katowice.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:996esp$r6s$1_at_news.tpi.pl...
> 1. Ile maksymalnie RAMu cache'uje ten chipset? Po włożeniu 128 MB SDRAM
> Sandra 2001 twierdzi, że być może cała pamięć nie jest cache'owana. Ale
jak
> to stwierdzić na 100%? Bo nie wiem, czy sprzedawać 2x32 MB SDRAM i
zostawić
> w tym kompie 128, czy pozbyć się 128 i zostawić 2x32.
>
> 2. Czy ta płyta obsłuży dyski większe niż 32 GB? Jeżeli tak, to czy trzeba
> będzie robić partycje o jakiejś konkretnej wielkości? Nie mam takiego
dużego
> dysku, a wolałbym wiedzieć co i jak przed kupnem.

generalnie mam VXPro+ w których chodzi bez problemu jeden DIMM 64
nie próbowałem więcej !!! może bardziej chodzi o to że te 128 MB jest w
jednej kości !!! (gdybyś miałmożliwość pożyczyć 2 x 64 to byś sprawdził-nie
ma nic w opisie płyty ??? czy opisie chipsetów VXpro+???)

co do dużego dysku to BIOS pewnie zauważy tylko 8GB ale można to olać jeśli
chodzi np. o windows'a bo system wykryje dysk poprawnie i będzie widział
cały (podobno - paru gostkó sie wypowiadało - można nawet na takim dysku
przeprowadzic instalację bez problemu windows'a wiec nawet dos windowsowy
sobie radzie z rozmiarem)