Re: Dysk Fujitsu 40GB (MPG 3409AT-T)

Autor: zuko / Shark von Cygnus (shark_at_post.pl)
Data: Tue 20 Mar 2001 - 01:44:17 MET

On Mon, 19 Mar 2001 17:09:25 +0100, "Wojtek" <piacho2_at_poczta.onet.pl>
wrote:

>Czy w tym dysku zastosowano lozyska olejowe?

Z tego co mi wiadomo, to tak.

>Co sadziecie o tym modelu?

Mam taki od kilku dni. Wrażenia: bardzo pozytywne. Dysk jest szybki
(23 mega śr. odczytu, 13 zapisu). Ma 5400 obrotów, 2 MB cache. Jest
bardzo cichy, a dźwięk kręcących się talerzy jest bardzo przyjemny
(coś jak szum wiatru). Głowice też milutko terkotają. Ale jedna uwaga!
W moim coś piszczy. Tzn. oprócz szumu talerzy, dysk wydaje z siebie
pisk podobny do piszczenia monitora. Jak się dowiedziałem u
sprzedawcy, jest to podstawa do wymiany. Tak więc możesz poprosić w
sklepie o podłączenie i przyłóż ucho do dysku. Jak będziesz słyszał
piszczenie, to bierz inny egzemparz.
Ogólnie to polecam ten dysk. Poza tym, Fujitsu może się pochwalić
bardzo małą awaryjnością dysków. No i jest to najcichszy dysk jaki
miałem (miałem Quantumy, IBM'y, Segate'y). Ja go w ogóle słyszę tylko
dlatego, że wiatraków u mnie nie słychać. Ty go pewnie w ogóle nie
będziesz słyszał, przez wiatrak na procu i w zasilaczu ;)

--
zuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark_at_post.pl; http://www.zuko.prv.pl - wyciszanie wiatraków