Re: Jaka konfiguracja do grafiki?

Autor: Andrzej Pinczuk (andyp.SPAM.PRECZ_at_data.pl)
Data: Tue 20 Mar 2001 - 01:06:47 MET

"Adam Nastula" <an_at_idn.org.pl> napisal(a):

>Mam jeszcze jedno pytanie:
>Uzywam komputera PC 486 DX 40 MHz 16 MB RAM 2 GB 100 MB HDD, karta graficzna
>CIRRUS LOGIC 1 MB, do tego monitor KITON SVGA 14" 256 kolorow. Jaka
>konfiguracje musze miec, aby moc tworzyc wysokiej jakosci grafike - glownie
>chodziloby tu o WWW (JavaScript, Flash, DHTML i podobne) i w przyblizeniu
>jaka cene musialbym za to zaplacic?

Nie wiem czy grafikę do javy, flasha czy dhtml'a można uznać za wysokiej
jakości :-/ :-o, ale ogólnie grafika jest bardzo wymagającą sprzętowo dziedziną.
Nic nie napisałeś, czy chcesz sie parać w 2D czy 3D, a to ma zasadnicze
znaczenie dla konfiguracji.
Zasadniczo najważniejsze są 3 rzeczy - duży dysk, dużo pamięci i szybki
procesor (że nie wspomnę o szeroko rozumianym wyczuciu graficznym,
estetyce kompozycyjnej oraz smaku artystycznym tak cenionych zarówno
w sferze artystycznej jak i na płaszczyźnie twórczej wśród... ups, sorry :-)
No więc tak - musisz sobie kupić całkowicie nowy komputer,
bo z tego co masz to niewiele wyciśniesz (jeśli chodzi o "wysokiej jakości grafikę")

Xaltuton

ps
że tak spytam na koniec - masz może coś wspólnego
z tym Pawłem ?