Re: Teac-540E i problem z UDMA

Autor: Silver (silver_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 19 Mar 2001 - 19:02:39 MET

Witam! Dorzuce swoje 3 grosze :)
Mam stara plyte via vp3 i mialem ten sam efect :(
Ale udalo sie przelaczyc w zwykly tryb DMA zamiast UDMA, i dziala !!!!

A udalo sie to bez tego programiku do przestawiania, oto jak :

- w biosie dla ster. ustawilem UDMA2 : Disabled (oryginalnie jest AUTO)
    (Przy starcie wykrywa go wtedy jako PIO4)
- w windzie(me) , wlaczylem dla cdroma DMA i dziala !!! (stery z me)

Roznica pomiedzy zalaczonym i wylaczonym w ten sposon DMA jest duza:

Bez dma :
   - w cdspeed99 transfer rosnie, a potem w pewnym punkcie ustala sie na ok
24 :(((
    - grabowanie audiotrackow max. x12 :(

z dma:

    - cdspeed99, transfer rosnie prawidlawo az do x41 :)))
    - audiotracki x25 :)))

Dla pocieszenia BX'owcow dodam, ze znam 2 kolesi co maja BX i im TEAC540
dziala bez probremow na Udma2 i to nawet na FSB 83/2 !!!! Ale wyniki przy
UDMA2 sa takie same jak przy DMA u mnie :))))

pozdro!