Re: nawy dysk, stara plyta - pomocy!!!

Autor: Stanisław.\"Szydas\".Kępiński
Data: Sun 18 Mar 2001 - 00:18:54 MET

Heja!
Michal Wisniewski wrote:

> mam pyte biostar M5-ATD, kupilem wlasnie nowego seagate'a ST340823A U5 40GB
> no i mam dylemat -dysk w ogole nie jest rozpoznawany.... probowalem
> wszelkich ustawien w biosie (award 4.51 PG) i nic...
> POOOOMOOOOOCYYYYYY!!!!!
>
> co moge jeszcze zrobic? ktos mial/ma podobny sprzet?
Po pierwsze - sprawdz wszystkie kable. Czy na tym samym kablu
masz podlaczony inny dysk? Czy komp go widzi? Zakladam, ze stary
dysk widziany jest bez problemu. Czy przy wlaczeniu kompa dysk
zaczyna krecic - w przypadku U5 nie rob tego na sluch, za cicho chodzi,
Po drugie - wejdz do biosu i ustaw typ dysku na "Auto". Jesli nie
masz takiej opcji sprobuj autodetekcji dysku.
Po trzecie - nie wiem jak stara jest plyta, jaki chipset itp. Najprawdopodobniej
bios jest za stary, zeby rozpoznawac najnowszy w koncu dysk. Zajrzyj na strone
producenta plyty i sprawdz, czy jest najnowsza wersja biosu. Jesli nie wiesz, jak
update'woac BIOS popros kogos, moze nawet serwis w sklepie, zeby to zrobili -
latwo mozna uczynic plyte niezdatna do uzytku. To powinno pomoc w 90%. Byc moze
nawet producent nie ma biosu do tak starej plyty - sprawdz wtedy
http://www.ping.be/bios - moze tam jest, jesli nie to idz na strone awarda.
Po czwarte - Seagate zwykle dolacza do swoich dyskow dyskietke z programem
Disk Wizard i dokladna instrukcja, jak instalowac nowy dysk. Jesli nie masz tego
zajrzyj na www.seagatecom i tam probuj.
pozdr
Szydas