Re: nagrywanie audio CD (kopiowanie)

Autor: Stanisław.\"Szydas\".Kępiński
Data: Sat 17 Mar 2001 - 23:27:25 MET

Heja!
Grzech wrote:

> Serdecznie witam!
> Znajomy doradza mi abym plyty audio CD kopiowal przy
> 1-krotnej predkosci (jakosc), czy to prawda ?
> Ponoc tez najlepiej uzywac "zielonych" plyt.
I prawda, i nieprawda. Zalezy jeszcze jak kopiujesz plyty - czy masz
dwa napedy i robisz to na "zywca", czy najpierw tworzysz obraz.
Ta druga opcja zapewnia lepsza jakosc. Bledy pojawiaja sie glownie w
momencie odczytywania danych z plyty zrodlowej, przy nagrywaniu sa one
bardzo rzadkie. Jest program (niestety nie pamietam nazwy)
rzy pomocy ktorego mozna sprawdzic, przy jakiej predkosci odczytu twoj
naped robi najmniej bledow, i przy tworzeniu obrazu korzystac z tej
predkosci. A nagrywac mozna na maksa, i jesli chodzi o plyty audio to
korzystac ze specjalnie do tego przeznaczonych krazkow. Opisywane sa
jako srebrne, ale z reguly sa zielonkawe (na okladce jest napisane, ze
przeznaczone do nagran audio). Maja te zalete, ze czytaja je praktycznie
wszystkie odtwarzacze plyt CD. "Komputerowe" zielone, a tym bardziej
niebieskie plyty moga nie byc widziane przez przez zwykle CD z powodu
innego typu lasera.
pozdr
Szydas