AMD Duron 800@1000

Autor: Segoy (rafszla_at_panda.bg.univ.gda.pl)
Data: Sat 17 Mar 2001 - 15:16:19 MET

Cześć.
Puściłem sobie mojego Duronka 800 na 1 GHz. Wymagało to zwiekszenia mnożnika
do x10 i podnisienia napiecia do 1,8 V. Mam standardowy wiatraczek i dość
spory radiator obsmarowany pastą przewodząca. Temperatura podkręconego
procka przy ostrej eksploatacji nie przekraczała 52 stopni (czyli jak na
duronka to stosunkowo mało).
Pytanie - czy 1,8V dla tego procesora to nie za dużo? Czytalem bodaj w
Chipie ze to max napiecie na jądro durona - przy wyższej może się przepalić
i procek do kitu. Pomomo że w biosie napiecie ustawilem na równo 1,8 to
hardware monitor pokazywal jakies 1,86 - 1,87 V. Zdziwiło mnie to zletka ;-)
Kto to wytłumaczy? Czy to bezpieczne dla procesora?

No i druga kwestia - czy jeśli już podkręcać to nie lepiej magistralą?
Czytałem gdzieś że podnoszenie samego mnożnika nie daje zbyt dobrych
efektów. Jak najlepiej ustaiwć mnożnik i magistrale dla podkreconego
durona - może 125 x 8 ? też mi to da 1GHz ale podobno bedzie wydajniejsze -
czy to prawda? No i boje się trochę że mogą sie posypać inne podzespoły
(podobno istnieje takie ryzyko przy podkręcaniu częstotliwości magistrali).
Co wy na to?

Dzieki za wszystkie rady i opinie.
Segoy.