GeForce a DivX, pod w2k

Autor: Segoy (rafszla_at_panda.bg.univ.gda.pl)
Data: Sat 17 Mar 2001 - 14:53:39 MET

Cześć.
Mam Durona 800 na plycie Abita KT7A, 128 Ramu i Leadtek WinFast Geforce 2MX
32 MB (nie podkrecony). Duron byl krecony na 1GHz ale to nie ma wplywy na
opisany ponizej problem. System - W2k Prof.

Otóż problem polega na tym, że DivXy nie mają takiej jakości jakiej bym sie
spodziewał. Nie rwą, chodzą płynnie, ale obraz jest kurcze nienajlepszy -
pojawiaja sie kwaraciki - momentami pixeloza na maxa. Nie chodzi tu o jakosc
filmu bo ten sam film wyglada lepiej u kumpla na PIII 500 i Riva TNT 32.
Codeck oczywiście na CPU quality 4. Wyglada na to jakby GrForce Nvidia miał
problemy z rozmywaniem tych pixelków.

Szczerze wątpie żeby maiał coś do tego procesor (na 1GHz DivX chodzi
identycznie). Ale ktos mi zasugerował że to Nvidia jest tu winna. Dodam tu
że probowałem różnych wersji detonatorów. Co do detonatorów to nie bardzo
rozumiem fakt ze krąza różne ich wersje - np. detonatory do Nvidii w wersji
10.80 (podobno najswieższe) a z drugirj strony w wersji 6.72 (i tez podobno
najnowsze) A tu jeszcze mi wpadly w ręce jakieś 7.52 :-0. I już w ogóle się
pogubilem. Mógłby mi to ktoś wytłumaczyć? Czy naprzyklad seria 10.xx jest
zoptymalizowana pod kątem 2D a seria 6.xx - 3D? Spotkalem sie z takim
tłumaczeniem ale może ktoś z was ma jakieś inne informacje. Dodam tylko że
właściwie czy zainstaluje 10.80 czy 6.72 to na jakość DivXów to praktycznie
nie wpływa (dalej pixelki).

Do rzeczy - czy możecie potwierdzić z własnego doświadczenia że Geforce
Nvidii sie niezbyt dobrze spisują przy odtwarzaniu divxów? Czy to kwestia
karty graficznej właśnie? Jakie zainstalować detonatory? Które są od czego i
jaka między nimi różnica? Czy może znacie jakąś wersję driverów która by
sobie świetnie radziła z Divxami?

Dzieki za wszelkie sugestie i rady.
Segoy

PS. Aha, win2k we właściwościach karty graficznej wyświetla mi, że pracuje
ona na magistrali PCI :-0 Karta bez wątpienia jest AGP. via 4in1
zainstalowane (v4.29). O co chodzi?