Re: 3 lata gwarancji na hdd to tylko bajer!!!!!

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 12:38:22 MET

On Wed, 14 Mar 2001, Stanislaw Chmielarz wrote:
[...]
>+ Sprzedawca nie moze przerzucic odpowiedzialnosci z tytulu gwarancji na
>+ producenta czy dystrybutora, Sprzedawca ponosi odpowiedzialnosc wobec
>+ klienta z tytulu wad sprzedanego towaru. To co proponujesz to czysta
>+ spychotechnika, ktora tutaj nie zadziala ...

 Nie tak.
1. GWARANCJA i RĘKOJMIA to 2 różne rzeczy !
2. Rękojmia jest "przymusowa" i leży w gestii sprzedawcy, może
 się od niej zabezpieczyć tylko jeśli na "papierze sprzedaży" jasno
 pisze że "towar jest wadliwy" - to *na wymienione wady* nie ma
 rękojmi.
3. Gwarancja jest opcjonalna i może być wystawiona przez kogokolwiek:
 zarówno producenta czy dystrybutora jak i sprzedawcę.
  I ten kto wystawił gwarancję ustala jej warunki (z zastrzeżeniami
 ustawowymi). Wynikałoby z tego że możesz mieć *kilka* różnych
 gwarancji (np. od sprzedawcy: rok od sprzedaży, oraz producenta:
 trzy lata od daty produkcji) i sobie *wybrać* z kim się chcesz
 użerać: *jeśli* wybierzesz gwarancję producenta to sprzedawca
 *nie musi* ci pomóc w wyegzekwowaniu jej warunków.
  *Jeśli* na fakturze napisali "udziela się rocznej gwarancji"
 to z kontekstu wynika że jest to gwarancja sprzedawcy właśnie
 a nie producenta (i nie wiem czemu "ernesta" się o to czepiacie).
  Jeśli (na rachunku) pisze "roczna gwaracja producenta" to to
 jest *tylko* informacja, że można (oprócz żądania rękojmi)
 uderzać do producenta - i sprzedawca *może* ale *nie musi*
 zgłoszenia gwarancyjnego od nas przyjąć, "go to producent" !
  "Zastrzeżenia ustawowe" już były wałkowane :) (przy wymianie
 gwarancja biegnie od nowa).
  Sprawa, że u niektórych dostawców wystarczy przynieść "rzecz"
 ze stickerami (i oni sami załatwią, choć nie muszą) też już
 była wzmiankowana :)
  Właśnie zaniosłem 64MB DIMM po gwarancji: "już nie bierzemy
 od tego dostawcy," :( "ale może podrzucimy innemu do naprawy" :)
 (odpłatnej :(!)

>+ Pozdrowienia!!StaCH

 Wzajemne :)
 - Gotfryd