Re: 3 lata gwarancji na hdd to tylko bajer!!!!!

Autor: STUK (stuk_at_lexmedia.com.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 11:50:26 MET

Użytkownik "przemek" <assss_at_nnn.pl> napisał w wiadomości news:98sov9$ds9$1_at_news.tpi.pl...
> Chcialbym poruszyc inna sprawe . Ciekawi mnie jak jest w przypadku kupna
> sprzetu uzywanego .
> Czy jesli kupie od kogos np na allegro dysk do udziela mi on rocznej
> rekojmi?

Teoretycznie...
Jednak jakby nie bylo to praktyka jest taka:
- jesli kupisz co o malej wartosci np. dysk za 500 zl, to i tak nie zmusisz sprzedajacego
do odpowioedzialnosci z tytulu rekojmi (chyba ze podasz go do sadu ale za ta kwote to sie
po prostu nie oplaca, nic wiec z tego) A poza tym najczesciej nie masz umowy kupna na
pismie.
- jesli kupujesz np. samochod, gdzie kwota jest juz na tyle powazna ze moglbys wystapic w
razie czego do sadu (tylko ile by to trwalo), to w tym wypadku podpisuje sie umowe (a wiec
bedzie to na pismie) a w tej umowie znajduje sie zapis w stylu "nabywca zapoznal sie ze
stanem technicznym i nie rosci zadnych pretensji" co zwalnia go z rekojmi.

No i tak to wyglada...

Pozdrawiam,
Rafal