Re: HD, LBA czy CHS?

Autor: juha (juha_at_polbox.com)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 09:07:53 MET

On Thu, 15 Mar 2001 20:50:58 +0100, Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
wrote:

>Ale tylko typ dysku na AUTO czy translację też na AUTO?

To i to na AUTO.

>LBA. Instalowałem niedawno ten dysk na MSI K7T Pro2 i było LBA :)

Ja mam troszke strasza wersje tej plyty no i jest CHS :)

>Spowolnienie to nie, ale w trybie CHS raczej system nie zobaczy
>całej pojemności dysku...

W biosie gdzie podane sa parametry dyskow twardych przy liczbie glowic
w trybie CHS wyswietlana jest wartosc 16 (czyli tak na oko normalna) a
w trybie LBA jakies duze liczby. W tej chwili nie moge tego sprawdzic
bo jestem w pracy, ale jesli to wazne moge sprawdzic poznij i podeslac
liczby. Acha i w obu tych trybach wyswietlana pojemniosc dysku w
BIOSIE sie rozni o jakies 100 mb (z tego co pamietam).