Re: Kradziez kart bankomanowych

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 15 Mar 2001 - 12:12:58 MET

> A ja slyszalem o tzw wirtualnych bankomatach tzn wyplacaja kase
> ale przy okazji zczytuja pin i inne parametry karty bo przeciez
> numer i data waznosci sa tez na pasku magnetycznym zakodowane.
> Zrobiono taki numer gdzies na Zachodzie !!! natomiast o ile sie
> nie myle kodowanie kart jest opisane jakims standardem ISO
> wiec dokumentcja jest chyba dostepna jak to zrobic :((

Pewnie cos w tym jest.
Ale kto kazal bankom pracowac na powszechnie znanej normie
Czemu nie opracowaly swojej tajnej normy, innego formatu kart,
innego formatu zapisu, innego systemu kodowania ?

Sektor bankowy dysponuje takimi srodkami ze moze przeforsowac kazda
technologie i ja wdrozyc.
Ale bledem jest upublicznianie takiej technologii z opisem w normie.

Pewnie niedlugo oglosza norme na bankomat i znow powrocimy do platnosci
gotowka.