Re: 3 lata gwarancji na hdd to tylko bajer!!!!!

Autor: STUK (stuk_at_lexmedia.com.pl)
Data: Thu 15 Mar 2001 - 10:48:03 MET


Uzytkownik "Dariusz" <dariusj_at_poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:3AAF9A71.CE9B888F_at_poczta.onet.pl...
> ernest wrote:
> >
> > W warunkach gwarancji masz pewnie napisane, ze po wymianie na nowy,
> > gwarancja nie zostanie wystawiona ponownie, tylko do czasu "starej"
> > gwarancji. Czyli wszystko sie zgadza, dostales nowy dysk, ale ze stara
> > gwarancja, bo NIE KUPILES nowego produktu, tylko dalej masz swoj stary,
> > tylko wymieniony na inny egzemplarz.
> > Gwarancja zostaje przedluzona, tylko o czas trwania naprawy. I tyle.
>
> Skad bierzesz takie bzdury.
> Gwarancji udziela producent a nie handlarz.
> Gwarancja na kazdy dysk jest okreslona prawem i nie moze ulec skroceniu.

???? prawem???????
Polskie prawo bynajmniej nie okresla gwarancji na dyski.
Wg polskiego prawa wyglada to tak:
- gwarancji udziela producent lub dystrybutor i to oni okreslaja jej warunki i czas
trwania (jak Ci sie one nie podobaja, to kup produkt innej firmy)
- niezaleznie od gwarancji kazdy sprzedajacy (np. sklep) musi zgodnie z prawem udzielic
rocznej rekojmi na produkt ktory sprzedal (odpowiedzialnosc sprzedawcy, niezalezna od
warunkow gwarancji)

Tak wiec jesli dysk z 3-letnia gwarancja zepsul sie po 18 m-cach tpo pozostaje skorzystac
z gwarancji na zasadach okreslonych przez producenta/dystrybutora.



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 21:39:52 MET DST