Wolny pecet ?

Autor: Łukasz Wesołowski (lukasz12_at_go2.pl)
Data: Wed 14 Mar 2001 - 22:30:13 MET

Mój znajomy ma taki problem:
Ma takiego antycznego peceta Cyrix 6x86/120.
Przez spory czas miał w nim Windows 95 (około 4 lat) bez reinstalacji.
Jednak pewnego razu wymusiliśmy przeinstalowanie i przy okazji zmieniliśmy
procesor na P133 (przed reinstalowaniem ) .I wtedy właśnie zaczęły się
schody -
pecet zaczął wolniej działać niż przed reinstalką.Co ciekawe nie jest to
spowodo
wane brakiem ramu (myślę że 48 to wystarczająco dla 95).I nie wiem co robić.
Ten pecet nawet wolniej działa niż 486/133.
Podejrzewam że jest spowodowane złymi ustawieniami pamięci cache.
(było coś takiego).I tu właśnie się chciałem zapytać czy zostawić tego
Cyrixa
czy zmienić go na tego Pentiuma oraz jakie są ustawienia dla obywdu
procesorów - Write Thorugh czy Write Back ?.Proszę kogoś
obeznanego o rade.Jak by ktoś chciał pomóc to podaje jescze że
płyta to FIC - PA2000.Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedź.