Re: Siec Ethernet

Autor: Adam Lomnic (alomnic_at_komputerswiat.pl)
Data: Mon 12 Mar 2001 - 23:48:30 MET

Krzysiek wrote:

> Dobry wieczor!
>
> Mam takie bardzo proste, wstydliwe pytanie...
>
> Otoz chcialem polaczyc dwa komputery. Jeden ma
> karte 10/100BASE-T Ethernet. Teraz musze dokupic
> karte Ethernetowa do drugiego kompiutera (do peceta).
> Jaka karte kupic? Ile moze kosztowac? I jak skonfigurowac
> takie polaczenie... czy bede mogl wydzielic jedna drukarke
> jako dostepna dla drugiego komputera?

Karte kupic najprostsza - najlepiej realtek 8139 (8129 od dawna juz nie
widzialem). Kosztuje tanio, bo okolo 70zl.
Na obu kompach instalujesz protokol TCP/IP, klienta sieci Microsoft
Networks oraz udostepnianie plikow i drukarek w sieci MN. Kazdemu
kompowi nadajesz IP, na przyklad 192.168.0.1 oraz 192.168.0.2. Nazywasz
sobie jakos oba komputery, nadajesz tez nazwe grupie roboczej i wszystko
powinno dzialac. Pozostaje jeszcze udostepnic pliki i jak wspominasz
drukarke.. to wszystko.
powodzenia
Adam