Przekłamania na sieci

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Mon 12 Mar 2001 - 13:53:21 MET

3 komputery W98 (A, B, i felerny C).
Hub, karty sieciowe (identyczne, Realtek 100Mb/s).
Skrętka kat. 5.
Prawie dwa lata bez żadnych problemów.
Protokół TCP/IP.
Sieć bez wyjścia do internetu (tylko modem na komputerze C).

Nagle bez wyraźnej przyczyny przy transmisji na komputer C powstają błędy.
Komputery A i B komunikują się ze sobą bez żadnego problemu.
Z C pojawiają się błędy tylko przy kopiowaniu dużych plików (kilkaset MB,
np. pliki AVI).

Podmieniłem karty - brak poprawy (ta z felernego C działała poprawnie na B,
ta z B włożona do C nie rozwiązała problemu).
Podobnie przepiąłem kable, bez zmian.
Odinstalowałem na C sieć i ponownie zainstalowałem. Nadal nic.

Jak się objawia błąd?
Kopiowane pliki mają tą samą wielkość, ale minimalnie różnią się.
Porównywałem polecenie FC /b i FARem w trybie binarnym.

Gdzie może leżeć błąd?
Czym go diagnozować?
Miałbym ochotę spróbować kopiowania tych plików spod DOSa, ale nie wiem, jak
się do tego zabrać.

TIA za pomoc.

P.s.
Połączenie modemem z Internetem i ściąganie plików odbywa się bez zarzutów
na komputerze C.

--
Janusz - Vahanara