Re: Tryb tekstowy w WIN 2000 Server

Autor: Eugeniusz Rink (slot_at_kki.net.pl)
Data: Mon 12 Mar 2001 - 13:04:17 MET

Użytkownik "Eugeniusz Rink" <slot_at_kki.net.pl> napisał w wiadomości
> Witam Szanownych Grupowiczow...
>
> Gdzie mozna w Windowsie 2000 Server (NT) PL ustawic
> by programy uruchamiane pod DOSem pracowaly w trybie tekstowym???
> Obecnie jak uruchomie program pod DOSa to jest to niby tryb tekstowy lecz
> niestety
> znaki sa mniejsze. Prawdopodobnie ma to zwiazek z rozdzielczoscia ekranu.
>
> Czy moze mi ktos udzielic porady??
>

> Z gory Dziekuje...
>

> Eugeniusz Rink

Witam ponownie....

Podaje rozwiazanie problemu dla Tych Kolegow ktorzy
maja podobny problem.
Dzieki sugestji jednego z Kolegow ktory napisal mi e-mailem, ze
DOS pracuje w trybie tekstowym tylko z rozdzielczoscia: 80x50
zas standardowa rozdzielczosc to 80x25.

Przypomnialo mi sie o komendzie MODE
i tak zmiana rozdzielczosci trybu tekstowego pod dosem w WIN2000 server
jest mozliwa po wpisaniu:

MODE CON: COLS=80 LINES=25

oczywiscie w linij polecen DOS.
Mam jeszcze problem jak te komende wpisac do ustawien na stale?
Wpisalem ja w pliku AUTOEZEC.NT ale brak reakcji na nia ze strony systemu.

Pozdrawiam

Eugeniusz Rink