Re: Plyta TX PRO problem z BIOSEM AMI

Autor: JerzyKos (elemel7_at_priv.onet.pl)
Data: Mon 12 Mar 2001 - 08:14:14 MET

Użytkownik "Michalo" <sunshine_at_viper.pl> napisał w wiadomości
> Po restarcie plyta pokazuje komunikat CMOS BATTERY LOW. Bateria na plycie
> jest niestandardowa. Czarna kostka z napisem BURN IN 24 HR. Komputer nie
> startuje.
>
> Co mozna jeszcze zrobic poza kupnem nowe ( uzywanej ) plyty?
>
> Michal

uklad wyglada jak b.gruby 14 nozkowy scalak w podstawce? jesli tak to:
1.Kupic drugi zegar (standartowy uklad hybrydowy F-my Dallas), da sie
dostac, szukaj w pismach elektronicznych - koszt ok 60 zl
2. Delikatnie zeszlifowac i zciac z gory plastik, dostac sie do baterii i
podpiac druga (nie polecam, udalo mi sie z jednym na dwa bez uszkodzenia i
dwa dni czasu)
3. Dowiedziec sie u elektronika, czy bateria jest wyprowadzona na nozki, jak
jest-podpiac druga do nozek
4.Najlepiej- za 50 zl kupic uzywana plyta z normalna bateryjka.