Re: Co to jest Fuzzy Logic

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 10 Mar 2001 - 21:17:15 MET

prodrive wrote:

> Użytkownik "Rafal" <r_afal_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Oprocz standardowych wartosci prawda, falsz pojawiaja sie takze
> wartosci typu: nie do konca prawda, nie do konca falsz - czyli cos
> posredniego .

W pralkach daewoo ogolnie chodzi o zakonczenie cyklu plukania, gdy woda
po plukaniu osiagnela okreslony poziom czystosci, mierzony przez
regulator fuzzy logic.

Ale w lepszych pralkach mozna ustalic, jak w cyfrowych monitorach,
poziom tej czystosci na skali, a nie slownie.
I dlatego fuzzy logic zostalo wycofane z high-technology
bo monitor cyfrowy z OSD pozwala ustalic dokladnie parametry
a nie jedynie jasniej, ciemniej, wyrazniej, bardziej zielono itd.

W grafice nie wystarczy opis slowny. Wartosci parametrow musza byc
dokladnie znane i zadane liczbowo.

Gdy zdjecie przebiega droge od aparatu do skanera, matrycy, drukarni
to gdyby na kazdym etapie stosowano fazzy logic to mielibysmy
co innego w oryginale a co innego naa koncu.

Dlatego fuzzy logic okazala sie nieprzydatna do sterowania procesami
i opisywania zdarzen dyskretnych.