Re: Karta graf. i przerwanie????

Autor: Piotr Kowalski (elektron_at_inetia.pl)
Data: Thu 08 Mar 2001 - 22:09:44 MET

> Zdecydowanie nie źle :) Poprawne są dowolne nastawy, byle przerwania
> nie były dzielone w ogóle lub były dzielone tylko przez urządzenia do tego
> przystosowane. Na przykład u mnie na IRQ 9 jest karta grafiki (Riva128)
> i karta muzyczna (Yamaha 724) i obie działają idealnie :)

Dlatego że jedną odpowiedzią można zapewnić bezpieczeństwo majsterkowicza
zaproponowałem:
IRQ 11-dla karty graficznej - a bo jedno z najwyższych mozliwych do
przydzielenia -mamy kłopot z głowy z kartami video i tv które wchodząc ponad
grafikę zaczynają bruździć w trybie overlay,11 bo im wyższe tym mniej
problemów ze stabilnością.
IRQ -9 dla SBlive -dobre miejsce po pierwsze zostawiamy IRQ5 dla emulacji
SB16 po drugie zajmujemy środek pomiędzy11 grafika a 7 Lpt lub ACPI. Na 10
wchodzi nam zazwyczaj USB.
IRQ3 -standardowo ustalamy dla modemu oczywiście po wyłączeniu Coma2. Czemu
ano może jutro przyjdzie nam włożyć modem na ISA lub zewnętrzny -mamy już w
windzie wszystko poustawiane.

Ustawiać można jak się chce ale wierzcie mi przy ustawieniach w biosie dla
kolejnych złącz licząc od AGP przerwania 11,9,3 i wkładając w co drugie
złącze licząc od AGP -grafika,muzyka,modem, nic nas nie zaskoczy.
Wielokrotnie zmieniałem bebechy i przy takich ustawieniach wszystko mi
chodziło.