tuner tv , jaki wybrac?

Autor: boitano_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 07 Mar 2001 - 23:15:44 MET

potrzebuje kupic karte tv do komputera aby:

1. zgrywac filmy z kamery
2. zgrywac i ogladac filmy z telewizji
3 zgrywac i ogladac filmy z tv-sat, czyli, zeby miala wbudowany tuner tv/sat
ktory by
   wspolpracowal z dekoderem d2-mac (np tuner 'ferguson' nie chce
wspolpracowac)
4 opcjonalnie tuner fm

Kamere mam z wyjsciem DV i S-video, ale to wymagaloby zakupu drogiej karty
DV , wiec chyba sie nie oplaca.
Chcialbym archiwizowac sobie filmy w formacie Mpeg2 lub div-X.
Z tego co sie orientuje to max rozdzielczosc jaka mozna uzyskac przy zgrywaniu
to 720x576 (pal), a fps to nie wiem od czego zalezy?

Wiem, ze do dekodowania (ogladania) potrzebny jest szybki procesor, ale do
zgrywania i kodowania chyba P 200Mhz wystarczy. Bedzie to trwalo wolniej ale
bez wplywu na jakosc. tak mysle... (?) a moze bedzie 'gubil' klatki?

jest duzo producentow, ale moze tylko mala grupa samych chipsetow,
wiec ktory byscie polecali? A moze bardziej sie oplaca kupic odzielnie ,
najpierw tuner TV, a pozniej Tv-sat?

z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi,

Tomasz K.