Re: Jaką obudowę pod Athlona?

Autor: Tomasz Lemiech (szpajder_at_staszic.waw.pl)
Data: Tue 06 Mar 2001 - 19:39:47 MET

SP1 <jsep1_at_poczta.onet.pl> wrote:

: Ile to może kosztować (dlaczego tak dużo) i jakie ma parametry?

Kosztuje lekko ponad 300 zl. Dlaczego drogo?
a) Bo ma porządny zasilacz certyfikowany przez AMD z wiatrakiem o
regulowanej liczbie obrotów;
b) Bo ma blachę 1 mm grubości;
c) Bo producenci bardzo zadbali o to, aby była dobrym ekranem (metalowe
sprężynujące blaszki na szynach, po których wsuwa się boczne "blachy",
sprężynujące listki przy otworach na sloty - to wszystko po to, żeby
poprawić kontakt jednych części z drugimi)
d) Bo można sobie włożyć 2 dodatkowe wiatraki 8 cm - jeden z przodu, drugi
z tyłu (ponoć są jako "optional" - ja nie dostałem, musiałem kupić
osobno);
e) Bo ma napędy 5.25" mocowane bezśrubkowo - tzn śrubek używa się tylko do
przykręcenia prowadnic, np. do cd-romu, nie trzeba manewrować śrubokrętem
pod stołem, a jak się ma długie wstążki, to nie trzeba nawet zdejmować
obudowy, wystarczy przód zdemontować; Ma miejsce na 4 takie napędy.
f) Bo ma wyjmowaną zatokę na napędy 3.5", mocowaną zatrzaskowo (miejsce na
3 napędy, w tym jeden ukryty);
g) Bo można do niej włożyć zarówno płytę AT jak i ATX (dołączona jest
dodatkowa blaszka z otworami na porty);
h) Bo jest ogólnie fajna, dobrze zaplanowana, nie ma problemów z
wkładaniem płyty głównej/innych części do środka, a poza tym jest
estetyczna i nie wygląda, jakby spadła z Księżyca (tak jak te niektóre
bardzo współczesne obudowy, których wzornictwo jest co najmniej
pretensjonalne).

Wady, jakie zauważyłem, to brak otworów na przykręcenie kółek od
spodu - zamiast tego są gumowe nóżki (ciekawe, jak bardzo są odporne na
przesuwanie całości po szorstkim dywanie? Odpukać, na razie się trzymają),
oraz trochę mało zasilania w środku (tylko 4 duże wtyczki i 2 małe) - już
mam wszystkie zajęte :( Znowu trza będzie rozdzielacze kupować...
Ale generalnie polecam.

Pozdrawiam,

--
			     	 Tomasz Lemiech (RLU#189399) (TL4681-RIPE)
				     <mailto: szpajder_at_staszic.waw.pl>