Re: Duron i RAM - ustawienie...

Autor: mizs (dedeusz_at_pf.pl)
Data: Tue 06 Mar 2001 - 18:37:24 MET

"bastian" <koszalkb_at_wizard.ae.krakow.pl> wrote in message
> Witam Grupowiczów!
>
> Mój problem dotyczy ustawienia parametrów pamięci ram w komputerze.
> Problemy zaczęły się po dokupieniu DRUGIEJ kości ram.
>
> KONFIGURACJ kompa:
>
> duron 700
> soltek 75kv2-x atx
> riva tnt2 m64
> seagate 20gb
>
> Bios komputera jest dla mnie czymś nowym. Jest to Award Bios v6.00 PGN
> wzbogacony (?) o Phoenix Bios.
>
> Sisoft Sandra pokazuje nast. dane o kosciach pamięci:
> 64 MB 4x(8Mx16) SDRAM CL3 PC 133U-333-542
> 64 MB 8x(8Mx8) SDRAM CL3 PC 133U-333-542

> [...]

Witaj w klubie... mam bardzo podobna konfiguracje i podobne problemy.
Sprobuj przestawic w biosie "DRAM timing by SPD" na "enabled". Poza tym u
mnie pomoglo (bardzo) przelozenie kosci (losowo niestety do gniazd 2 i 3)
ale nadal komp potrafi sie zwiesic w nieprzyjemny sposob, wiec podejrzewam,
ze niestety jedna z kosci jest walnieta albo nie chca ze soba dobrze chodzic
na 100% (do niedawna mialem jedna kosc i wszystko bylo ok).

Pawel