Roznice miedzy dyskami IDE a SCSI - ?

Autor: Marcin (ms_at_ks.k.pl)
Data: Sat 31 Mar 2001 - 21:03:55 MET DST

Witam,
jestem żółtodziobem jeśli chodzi o dyski SCSI.
Czy ktoś z Was mógłby mi podać zasadnicze różnice
między dyskami IDE a SCSI, albo wskazać odpowiedni link ?
Tak jak napisałem nie mam na myśli samego standardu
komunikacji między urządzeniami, ale dyski właśnie.
Przez przypadek wyczytałem niedawno, ze dyski SCSI
mają wewnętrzne mechanizmy do mapowania badsektorów,
co skłoniło mnie do napisania niniejszego postu z
zapytaniem o inne zalety lub wady (pomijając cenę).

Z góry dziękuję za uświadomienie laika
Marcin