Re: jak przeniesc system na inny dysk?

Autor: Rafał Karlikowski (sensey_at_go2.pl)
Data: Sat 31 Mar 2001 - 13:41:29 MET DST

Radzin wrote:

> uzywam aktualnie 2 dyskow. Poniewarz C jest znacznie starszy i wolniejszy od
> D chcialbym przezucic system wlasnie na niego. oba dyski dzialają jako
> master oczywiscie na roznych kanalach IDE wiec zworek chyba nie musze
> przestawiac.
> mam watpliwosci czy przed skopiowaniem systemu na nowy dysk musze go
> sformatowac mam tam sporo programow, czy moga one zostac?
> w miare mozliwosci prosze o opis calej takiej operacji!

mniemam, ze chodzi o jakiegos windowsa ;-)
1. zainstaluj partitionmagic - pozwoli zachowc istniejace dane na nowym
dysku
2. podziel dysk - ten nowy - na dwie partycje (jak masz duzy dysk moze
byc na 3,4). pirwsza ok 1GB tam bedziesz kopiowal system, reszta wedle
wlasnego uznania.
3. zainstaluj np. norton ghost
4. zrob obraz systemu (stary dysk) opcja partition -> to image
5. przy pomocy opcji partition -> from image wrzuc system z pliku .gho
na partycje 1 GB i juz.

jak masz wiecej czasu to polecam zrobic tak:
- wykonaj pkt 1,2
- zainstaluj system od zera na tej 1GB partycji, doinstaluj wszystkie
_NIEZBEDNE_ sterowniki, programy. poustawiaj sciezki zapisu dla
zainstalowanych programow na inna partycje.
- wykonaj obraz zainstalowanego systemu - norton ghost
- plik z obrazem zgraj na plytke
zalet wynikajacych z posiadania takiej plytki nie bede komentowal.

pozdr. rafal