Re: Problemy z DMA w kontrolerze Abit Hot Rod 66.

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sat 31 Mar 2001 - 10:29:55 MET DST

Hi,

Tomasz Swierczynski wrote:

> Serdeczne dzięki za odpowiedź. Z tym DMA to uwierzę ci na słowo (bo SiSoft
> Sandra 2001 nie podaje włączonego DMA).

Sandra pokazuje głupoty stanowczo za często :) Używaj jej tylko do
porównywania wydajności komputera przy zmianach ustawień BIOSu i
systemu, natomiast nie do diagnozowania pracy komputera czy też
porównywania wyników z innymi komputerami.

> Ale czy z tym surowym pouczeniem na
> wstępie trochę nie przesadziłeś? Przecież moje pytanie dotyczyło
> konfiguracji sprzętu (kontroler, DMA). A że akurat w kontekście Windows ?
> Gdyby ściśle stosować postulowane przez ciebie kryteria tematów postów, to
> nikt by nie wyszedł poza BIOS i stukanie młotkiem w obudowę :-).

I o to chodzi :) pl.comp.pecet zajmuje się sprzętem w bardzo ścisłym
znaczeniu, kończąc swą tematykę właśnie na BIOSie. Pytanie o DMA już
poza tę tematykę wykracza, gdyż w każdym systemie inaczej wygląda
obsługa DMA (niektóre nie używają w ogóle, niektóre zawsze włączają
jak mogą, niektóre muszą być ręcznie do tego przekonane).

Gdybyś się pytał tylko jakim kablem ma być przyłączony dysk do kontrolera
Hot Rod i jak zmienić DMA w jego BIOSie, to byłoby OK :)

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |