Re: Nagrywarka mi szwankuje

Autor: Janusz (jsep_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 30 Mar 2001 - 19:19:44 MET DST

> Kupilem jakies 2 lata temu w dobrej cenie wypalarke 4/4/24 marki
> AOpen. Nie chcialem wydawac durzo kasy bo wiedzialem ze bede malo
> nagrywac.
Każda się zakurzy...(miejmy nadzieję)

 Przez kilka miesiecy uzywalem jej takze (i glownie) jako
> czytnika CD (z braku innego). Ostatnio chcialem cos nagrac i
> nagrywarka sie sypie. Uzywam Nero 4.0.9.1. Czasami juz podczas
> symulacji nagrania wyskakuje blad, czasami symulacje przechodzi,
> nagrywa, wyskakuje komunikat ze "ok", ale nie jest ok :-((. Plytki da
> sie odczytac, tzn wejsc do ich glownego katalogu, ale nie widac
> zadnych plikow. Uzywam markowych plytek (TDK, Basf, Verbatim). W
> przypadku CDRW pliki sa ale uszkodzone. Przez te lata naped nie byl
> czyszczony, moze plytka czyszczace cos da, nie chce tylko jej kupowac
> na darmo...

Lepiej rozebrać sprzęt i wyczyścić soczewkę lasera spirytusem (resztę można
wypić - musi być Polmos, ewentualnie czysty izopropanol - zalecany),
a wnętrze przedmuchać sprężonym powietrzem - wyjdzie taniej i bezpieczniej -
podbne problemy miałem z Yamahą 4416 i pomogło
powodzenia

JanuszS